onsdag 28. november 2012

farger, lys, skygger, følelser = KUNST




Jeg elsker farger, hver følelse i meg er  i farger, farger gjør meg glad, og i kunst er det så mye å beundre.

Da vi var i Roma , måtte jeg se det sixtinske kapell, jeg så for meg at det ar kjempe stort, men det var helt normal størrelse med de fantastiske maleriene som Michelangelo har lagt sjelen sin i, det var ikke lov å ta bilder, men jeg bare måtte ta et uten blitz , og mens jeg holdt på kom en italiensk politi og ropte " NO FOTO" jeg tror jeg prøvde å hoppe i take i det han ropte det rett bak meg, guiden  som vi  hadde begynne å le av meg og det hele avsluttet med humor.

i sommer var jeg og min barndoms venninne på Munch- museet og så utstillingen "puberteten" , Jeg har aldri likt det Munch har malt, kanskje fordi bildene hans er skummel,  men etter å ha gått der i et par timer så prøvde jeg å skjønne hva han prøvde å si, og overraskende likte jeg flere av bildene hans , jeg likte det at bildene var så grønne og følelsen av sjalusi ble så godt utført , etter det har jeg et helt annet syn på maleriene hans ,og etter litt lesing om han og hva han gjorde og følte så skjønte jeg mer av det han ville legge frem.

Jeg bor i verdens minste by, som er spesielt og unik, i nabolaget mitt er det teater, og kunst galleri, hvor Per Olav Olsen har sin krok hvor han bruker sin talent og maler de vakreste ting, han har et talent som gir deg hakeslipp, han er av den typen som går i en sort frakk, og ser unik ut.

i går så søkte han etter modeller til årets kulturpris, han skulle ta et par bilder og etter på lage tegninger av de, og jeg meldte meg og fikk jobben, det er jeg glad for, etter at jeg kom ut ble jeg veldig inspirert av han og måten han ser ting, særlig med to farger som var med i bildet, jeg skal spørre om jeg får lov å knipse et par bilder av han og galleriet hans ved neste anledning, men er du på Verdal så stikk innom galleriet hans ,den ligger rett ved tindved, du finner noe som øyet liker eller en som er veldig unik på sin måte som er lett å snakke med, en veldig hyggelig mann!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar