torsdag 21. mars 2013

Eye shadows...

Når du skal legge øye sminke er det viktig å tenke på hva du skal fremheve eller skjule, f.eks jeg har blå øyne og vil ha frem fargen, øynene mine er små så jeg vil ha de større, jeg vil ha et åpent blikk...

Her er det viktig med fargesirkelen det mottsatte av blå er oransje , det vil si at hvis jeg bruker kobber farger så vil blå fargen kommer frem, og bli sterkere.

For å få de til å se større ut bruker jeg shimmer skygge, alt med shimmer fremhever og gjør ting større, det motsatte av matthet som skjuler og gjør ting mindre.

Har du f.eks brune øyne så kan du bruke sølv eller hvit da vil du se at brun fargen vil komme mer frem.

Er de grønn så bruker du gull osv.

Men lek deg med skygger, det er ingen regler i farger, skal du på fest soter du de med sort og gjør de mystisk, men pass på at ansiktet ikke er oversminket, har du mye øyenskygge så gjør du leppene så naturlig som mulig, gjerne med en gloss som er blank, her kan du også huske shimmer/matthet regelen, gjør ting større med shimmer og mottsatt.

Jeg liker at ting blir gjort raskt, og kremskygger kliner du bare på, så enkelt er det, i det siste har jeg blitt veldig glad i color tattoo 24hr fra maybelline, de sitter godt uten at de legger seg som striper på øyelokket, og om de skulle gjøre det så bruk en silicon base på øyelokket.
Fargen jeg har fra maybelline er 35-on and on Bronze og er nydelig til de som har blå øyene.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar