tirsdag 26. mars 2013

NUDE

 
Fargen "Nude" har kommet for å bli, den er blitt en klassiker som gir deg den naturlige hverdagslige prikken over i, den er helt perfekt til å bruke nå om våren.
 
 
Men pass på å velge riktig nyanse, velger du feil nyanse kan du fort se "utvasket" eller rett og slett syk ut, den skal ALDRI være lysere enn 2 nyanser av din egen hudtype.
 
De med lyse hudtoner bør også bruke hudfargete leppestifter som har lett rosa eller fersken undertone i seg, mens dere som har mer farge i ansiktet bør gå for de som har beige undertoner i seg.
 
(loreal 235)
 
Her er en av mine favoritter, denne kliner jeg på nesten hverdag, det er fine rosa undertoner i den som passer fint til min hudtone.
 
 

(nude)
 
NO7 - Nude har beige undertoner i seg, som regel bruker jeg den til "fest" sammen med "Smokey eyes" eller om sommeren når hudtonen min har fått litt farge, eller hvis jeg har jukset med selvbruning.
 
Når du skal kjøpe en leppestift skal du også tenke på dens konsistens, lyse  farger har en tendens til å fremheve tørre og sprukne lepper, de legger seg i sprekkene og ser mindre pent ut, og siden det er en vanesak at lepper er tørre om våren etter en lang vinter så kan du "preppe" de med en leppepomade, selv bruker jeg 8 hour crem, legger et tynt lag med den før leppestiften og resultatet blir perfekt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar